zaterdag 13 juni 2020

Reflectie

Bloed, zweet en tranen is hoe ik dit semester omschrijf. Was het zwaarder dan de vorige periodes? Voor mij hakte de 'corona burn-out' er redelijk in. Maar we zijn al de deadline voorbij en ik heb het gehaald. Wat heb ik gedaan deze periode en hoe heb ik het ervaren? 


Wat is er in de supervisie gebeurd? 
Ik heb dit semester mij met drie projecten bezig gehouden. Als belangrijkste en eerste ding: Mijn onderneming Hashtag Content. Hier heb ik mij duidelijker en zichtbaarder willen profileren op mijn platformen. Mijn tweede project is mijn baan bij Make Fashion. Hier heb ik ook de verplichte onderdelen in verwerkt, reputatiemanagement en webcare. Ook heb ik nog een contentplan en fotoshoot gedaan met influencer Raymieson Gonzales. Kortom, zoals ik ook ben als duizendpoot is mijn coaching periode ook weer veelzijdig geweest.

Was er een opmerkelijk moment of gebeurtenis voor mij?
Een opmerkelijk moment voor mij was het plannen en schrijven van teksten. Ik en plannen gaat normaal niet samen, maar voor deze periode en mijn andere werk was dit echt noodzaak. Hoelang ik mij aan een planning heb gehouden? Hoogstens één week. Daarnaast heb ik veel content teksten geschreven voor mijn bedrijf, maar ook voor Make Fashion.

Wat is daaraan voor mij belangrijk? 
Het was voor mij belangrijk om meer tijd te besteden aan het schrijven van teksten. Teksten schrijven vind ik het minst leuke om mijn tijd in te besteden. Wel wou ik hier beter in worden en daarom heb ik het deze periode - in combinatie met schrijven voor social media & web colleges - toch in verbeterd.

Wat is de doeltoestand die ik zou willen bereiken? 
Mijn doelstand was eigenlijk om een duidelijk plan voor mijzelf te hebben die ik kon uitvoeren. Ik heb daarom ook een beter content kalender in elkaar gezet. Wanneer ik zelf professioneler overkom op social media, is het ook aantrekkelijker voor bedrijven om met mij samen te werken. Juist om met mijn expertise andere bedrijven te helpen in de vorm van fotografie, tekst en social media beheer.

Welke beperkingen verhinderen het bereiken van die doelstand? 
Tijd is altijd mijn grootste vijand. Ik begin altijd met het uitwerken van een onrealistisch eindpunt in een korte tijdsperiode. Dit keer was het ook het geval. Ik ben wel bezig geweest met een contentkalender en het plannen, maar de uitvoering is minder. Ik gooide de lat te hoog voor mijzelf en ben daar weer op teruggekomen door toch minder posts te gaan plaatsen in de week. Met mijn werk naar de opdrachtgevers is dit wel goed gegaan. Hier heb ik precies gedaan wat ik wil doen en is de reputatie van het bedrijf enorm gegroeid.

Wat zijn de conclusies die ik daaruit trek?
Ik denk dat ik mijn doelen voor mijzelf niet gelijk tot het uiterste moet doen. Ik ben hierin ook wel perfectionistisch en wil het complete idee dan gelijk goed doen. Hier ga ik wel aan proberen te werken, om dit minder uitgebreid te houden.

Welke leerdoelen komen hier voor mij uit voort? 
Als leerdoel komt hier toch wel beter plannen en organiseren uit in combinatie met soms toch de dingen los moeten laten.

Wat ben ik meer te weten gekomen over mijzelf? 
Ik wist van mijzelf dat ik geen goede planner was, dus dit is ook niet nieuwe informatie. Het perfectionisme heeft mij wel in de weg gestaan deze periode, dit is mij nog niet eerder zo gebeurd. Verder merk ik dat ik echt aan de weg timmer om een professional te worden. Ik merk dat ik meer informatie begin te krijgen over marketing, en deze periode is dit voornamelijk op webcare en reputatiemanagement geweest.
Wat was de situatie; wat gebeurde er, wanneer, wat was jouw rol en wat was de rol
van anderen?
2.
Hoe heb je gehandeld?
3.
Wat wilde je bereiken met je gedrag en waarom?
4.
Wat werd er van je verwacht en wat verwachtte je zelf van jezelf?
5.
Hoe voelde je je tijdens de situatie en waarom?
6.
Welk effect had jouw gedrag op anderen en waarom?
7.
Kun je aan jouw gedrag en de situatie een bepaalde theorie verbinden?
8.
Op welke manier heeft de situatie je aan het denken gezet?
9.
Wat was positief?
10.
Wat kan verbeterd worden, ofwel welke leerdoelen kun je stellen?
11.
Wat ben je over jezelf en anderen te weten gekomen?
12.
Wat kan of wil je een volgende keer uitproberen, anders of beter doen?



Wat was de situatie; wat gebeurde er, wanneer, wat was jouw rol en wat was de rol
van anderen?
2.
Hoe heb je gehandeld?
3.
Wat wilde je bereiken met je gedrag en waarom?
4.
Wat werd er van je verwacht en wat verwachtte je zelf van jezelf?
5.
Hoe voelde je je tijdens de situatie en waarom?
6.
Welk effect had jouw gedrag op anderen en waarom?
7.
Kun je aan jouw gedrag en de situatie een bepaalde theorie verbinden?
8.
Op welke manier heeft de situatie je aan het denken gezet?
9.
Wat was positief?
10.
Wat kan verbeterd worden, ofwel welke leerdoelen kun je stellen?
11.
Wat ben je over jezelf en anderen te weten gekomen?
12.
Wat kan of wil je een volgende keer uitproberen, anders of beter doen?

Wat was de situatie; wat gebeurde er, wanneer, wat was jouw rol en wat was de rol
van anderen?
2.
Hoe heb je gehandeld?
3.
Wat wilde je bereiken met je gedrag en waarom?
4.
Wat werd er van je verwacht en wat verwachtte je zelf van jezelf?
5.
Hoe voelde je je tijdens de situatie en waarom?
6.
Welk effect had jouw gedrag op anderen en waarom?
7.
Kun je aan jouw gedrag en de situatie een bepaalde theorie verbinden?
8.
Op welke manier heeft de situatie je aan het denken gezet?
9.
Wat was positief?
10.
Wat kan verbeterd worden, ofwel welke leerdoelen kun je stellen?
11.
Wat ben je over jezelf en anderen te weten gekomen?
12.
Wat kan of wil je een volgende keer uitproberen, anders of beter doen?

Een reactie posten

© Manon blogt. Made with love by The Dutch Lady Designs.