dinsdag 8 oktober 2019

Bedrijfsreportage bij een schoonheidssalon


In plaats van een personal branding fotoshoot, heb ik een bedrijfsreportage (bedrijf in beeld) gemaakt in een schoonheidssalon. 

De schoonheidssalon heb ik via een oud stage van mij gevonden. Eerst heb ik een bericht geplaatst op de Facebookpagina: ''Ondernemers in Fryslan''. Daar reageerde mijn oude stagebegeleidster op. Zij kwam met verschillende opties en bedrijven. Zo heb je in je eigen netwerk toch best veel al opgebouwd voor ondernemers.

We hebben een behandeling vastgelegd in foto's om te gebruiken op Social Media en de website van de schoonheidssalon. Van te voren hebben we contact gehad over de ruimte en het kleurgebruik.
Doordat de muur een warme uitstraling heeft, heb ik ook gekozen voor de bewerking in een romantische tint.










Wat heb ik geleerd? 

Ik merk dat ik vooral moeite heb met het variëren van foto's. Wanneer je één behandeling fotografeert, lijkt het allemaal op elkaar. Door meer te spelen met detail foto's en overzichtsfoto's kan ik een complete reportage afleveren. Ik heb meer contact van te voren gehad over de wensen, waardoor het deze fotoshoot duidelijker werd wat ik in beeld moest brengen.

XOXO Manon

Een reactie posten

© Manon blogt. Made with love by The Dutch Lady Designs.