dinsdag 19 mei 2020

Een enquête voor mijn contentimago


Mijn content imago. Was het duidelijk voor mijzelf? Nee, eigenlijk niet. Dan kan ik ook niet verwachten dat het duidelijk is voor een ander. In het kader van reputatiemanagement en imago heb ik een enquête opgesteld.

Met behulp van Estelle heb ik vragen opgesteld voor mijn bedrijf. Het zijn er in totaal 9 geworden:
1. Hoe heb je Hashtag Content gevonden?
2. Hoe omschrijf jij Hashtag Content in 3 woorden?
3. Is het bedrijf online goed zichtbaar?
4. Komt het bedrijf online consistent over?
5. Komt het bedrijf aantrekkelijk over?
6. Welke gevoelens en/of ideeën roept Hashtag Content bij je op?
7. Welke vormen van content heb je bij Hastag Content voorbij zien komen? Welke spreekt jou daar het meest in uit?
8. Welke verwachtingen heb je bij mijn diensten?
9. Wat voor content zou je nog willen zien bij Hashtag Content?

De enquête en bevindingen
Ik heb de enquête naar verschillende docenten, studenten en andere bedrijven gestuurd die gespecialiseerd zijn in fotografie en marketing. In totaal hebben 25 mensen de enquête ingevuld. Ik heb dit expres gedaan omdat ik wil dat er experts kijken naar mijn content. Daarnaast heb ik een aantal onbekende mensen gevraagd, die er naar kijken als een potentiële klant.

Omschrijving van Hashtag Content
Hashtag Content word vooral omschreven als: creatief, mooie foto's, interessant en creatief. Er zat één reactie bij waarvan hij/zij vond dat de content wisselend goede kwaliteit was. Dit is een punt wat niet uitgelegd werd. Ik vind het fijn om feedback te ontvangen, maar ben nog niet helemaal zeker wat voor kwaliteit hij/zij dan bedoelde.



Online zichtbaarheid, consistentie en aantrekkelijk
Alle 25 deelnemers vonden Hashtag Content een aantrekkelijk bedrijf op social media en de website. Dat is een dikke pluim voor mij. Bijna de helft van de deelnemers vinden mijn online zichtbaarheid niet altijd goed. Dit hebben ze ingevuld met: soms zichtbaar. Ook zijn er een aantal personen die mijn bedrijf niet zichtbaar vinden online. Ik kan mij hierin vinden, omdat ik niet altijd actief genoeg ben en soms een paar dagen niks laat horen. Dit wil ik dan ook gaan aanpassen komende weken. De helft van de deelnemers vind dan ook dat ik niet consistent overkom. Ze vinden het soms wat tegenstrijdige posts en niet duidelijk genoeg. Dit komt ook mede doordat mijn oude berichten - als Manon Fotografeert - er ook nog op staan.

Welke vormen van content aanspreken bij de deelnemers
De fotografie van ondernemers zijn vooral favoriet bij alle deelnemers. Wat ik ook een bijzondere reactie vond, is dat ze mijn teksten aanlokken en persoonlijk vinden. Dit is iets wat ik juist onwijs lastig vind om te schrijven. Ook Instagram stories is genoemd.

Verwachtingen bij mijn diensten
Op deze vraag is onwijs wisselend gereageerd. Er zijn veel mensen die twijfels hebben bij wat mijn sterke kant is. Ik moet dit duidelijker gaan communiceren wat mijn diensten zijn. Voor de rest wordt er voor online zichtbaarheid en fotografie genoemd.

De hulpvraag voor content
Op twee deelnemers na is het antwoord op deze vraag gelijk. Ze willen meer foto's van mijzelf zien en tips. Deze twee in combinatie. Omdat dit een unaniem besluit is, ging ik toch maar bij de concurrentie kijken. Deze bedrijven laten zichzelf ook veel zijn. Sterker nog, bij 8 van de 10 bedrijven was alleen maar de ondernemer zelf te zien. Dit is een punt waar ik aan ga werken. Daarnaast is het achter de schermen werken ook leuk om te zien.

Ik ben blij dat ik deze periode ben begonnen met een enquête, omdat ik vanuit hier bezig ga met mijn imago en reputatiemanagement. Op deze antwoorden kan ik inspelen. Ik ga mijn captions en teksten verbeteren, duidelijk mijn diensten vermelden en mijn Instagram en Facebook feed veranderen met meer inhoud, tips en persoonlijkheid.

Een reactie posten

© Manon blogt. Made with love by The Dutch Lady Designs.